onsdag 26 november 2014

Nästan en vanlig onsdag.

 Idag fick vi för oss att åka till IKEA i Älmhult, brukar åka dit en gång om året och det blir till jul, så vi kan kanske kallas stamkund *L*. Vi skulle inte handla några möbler, för det är det verkligen ofta vi gör, trivs med dom vi har och varför då byta ut dom. Jag är inte så mycket för att förändra och möblera om som en del är.
Tänkte vi skulle äta av deras julbord när vi ändå var där. Kön var verkligen lång när vi kom, men jag var hungrig och grinig och mådde allmänt dåligt som jag gör när jag inte har mat i magen. Så det var bara att snällt ställa sig i kön, jag klagar inte för det gick ganska fort framåt. Mat fick vi så vi blev mätta och belåtna.
Ja belåtna kanske var att ta i, för jag tyckte inte julbordet var någon höjdare precis. Tror inte jag åker dit och äter det igen, inte i år åtminstone.
Lite ljus och servetter fick följa med hem och ett laptopstöd till mig.
Vi åkte även och hälsade på Ann-Britt o Krister, när vi ändå var i Älmhult, gamla vänner sen 70-talet. Lite fika och sen åkte vi hem för att sätta fyr i spisen.

3 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Hej, har bloggen vaknat till liv, vad skoj, nästan ett halvår sen sist! Ikea har jag senast besökt någon gång på 90-talet. Det var ett himla liv här när Ikea byggde nytt i Borlänge. De öppnade för något halvår sedan och hela Dalarna vallfärdar dit. Utom jag, jo jag brukar titta på skylten när jag åker förbi...
Är ingen Ikea-människa, jag vill ha mer unika grejer, billiga visserligen, gärna begagnat men framför allt sånt som inte alla andra har. Därmed inte sagt att Ikea är fantastiskt, barnbarnet som flyttade till Stockholm i augusti och fick sitt första egna hem har kunnat får ihop bohaget till en vettig peng
Kram

Synnøve. sa...

Goderafton i stugan.
IKEA är alltid kul att fara till. För man kommer alltid hem med något man inte behöver, hihi.

Synd på julbordet dock, var det lite eller dåligt med sorter?

Ha en skön kväll nu. Här snöar det just nu. ÄNTLIGEN :D
Kram Synnöve.

Unknown sa...

Hejsan Synnöve.
Det var många rätter att välja på men det smakade inte så bra. Bla fanns det kroppkakor. men de hade rullat in en köttbulle i en potatisdeg. Och så vill inte jag att kroppkakor ska vara. Nej det julbordet hoppar jag över i fortsättningen.
Kram Majliss