tisdag 13 januari 2015

18 grader

 Dagen började med moln och bara 13 grader varmt. men vi middagstid så tittade solen fram och det blev lite varmare. Vi gick ner till strandpromenaden och satte oss i solen. Det var ganska många som satt och solade, i bara bikini. Men jag behöll kläderna på. Kallt i vattnet bara 15 grader, skall jag bada så ska det vara betydligt varmare. Vi gick bort till Restaurangen "Svensken vid havet" för lunch, eller middag kanske, för klockan var 14.30. Vi åt någon fisk, som var som gös, gott var det.
 Och så många felparkeringar vi ser här, hade det varit jag som tagit hand om bötes pengarna, så hade jag kunnat bli rik (kanske). Nu såg jag ingen som fått böter, så det är nog tillåtet att parkera så i Spanien.
Sen gick vi bort till Consum och köpte varsin hamburgare som stekts och avnjutits i kväll, med stekt lök och en kall öl. På eftermiddagen rullade Medelhavet in mot stranden med ganska stora vågor. Varmt var det när vi satt längs muren och gottade oss i 28 graders solsken

Inga kommentarer: