onsdag 3 februari 2010

Mera snö

Det är många år sedan vi hade så mycket snö i skåne, och nu tycker jag det räcker. Maken börjar dagarna med att skotta, hela infarten ska skottas så att vi kan komma ut med bilen och då blir det mycket.

Igårkväll blev vägen plogad det behövdes verkligen. Hur skulle vi annars komma ner till stora landsvägen, och det är 1 km dit. Tack Carsten för att du håller vägen farbar.
Jag har varit ute på min lilla runda i markerna även idag. Fint när snön lyser vit på granarna.
Bitvis gick snön över stövelskaften så jag var våt om fötterna när jag kom hem.
Kraftfoder automaterna står och väntar på korna, men det dröjer länge innan dom kan släppas ut på bete.
Det är länge sedan jag såg någon som klättrade på Hultastenen. Vår och höst brukar det vara många som är där och klättrar utan att använda hjälpmedel (Bouldering). Det kommer både engelsmän och fransmän för att klättra. De har en hemsida, kjuge.nu.
Sommartorpen står övergivna och iskalla och väntar på sina ägare. De kommer inte förrän framåt april, maj månad. Nu har börjat snöa och blåsa igen. Morgondagen får nog även den börja med snöskottning.





2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Ser ni har massor av snö där långt i söder. Lite härligt ändå. Det är ju trots allt så det ska vara.
Här fortsätter snön att vräka ner.

Snöfräs har vi inte, så det blir skotta för hand. Det som inte traktorn tar vill säga.

Den bilden på stenen var häftig. Ska klicka mig in på hemsidan för att se vad det är för nått.
Gillar upptäcka nya mål.

Ha det gott nu i bland snöiga granar och snöfräsen.
Kramen Synnöve.

margit sa...

ja viist känns det väl att man är "lite äldre"--än 20... Men man får vara glad o tacksam att man får vara frisk och Kan var igång...
Kramen!!/Margit