fredag 4 februari 2011

Pussel

När maken fyllde år i januari fick han ett pussel i present av ett utav barnbarnen. Det heter hundsignepussel, bilden är klistrad på wellpapp och det var inte helt lätt att få ihop det. Jag tror inte det blev riktigt rätt, men huvudsaken att vi kunde se att det var Signe som är på bilden. Fotot är taget när hon gick på seglarskola i somras. De skulle tydligen lära sig att slå lite olika knopar. Visst liknar hon en hund. Idag har det varit 6 plusgrader och lite sol mellan molnen. Snön är nästan borta och fåglarna har börjat att sjunga lite så smått. Så jag tror att det blir vår i år också även om det dröjer någon månad.

1 kommentar:

paula i pörtet sa...

Va skoj att du bloggar igen, nu får du inte sluta! Det var en skojig bild, jag är urusel på pussel, beror på avsaknad av tålamod! Kan tycka det ser så trivsamt och rofyllt ut...att lösa pussel.
Däremot är ju mina målningar pillergöra, varför det går bra ändå begriper jag då rakt inte. Ny tavla med katter är på g
Ha en skön helg, kramen från pörtet