lördag 16 april 2016

Frivoliteter

Tänk att jag börjat att slå frivoliteter, alltid varit intresserad av handarbete, så när jag knypplat några år så blev jag lite nyfiken på frivoliteter. Det är en dam som heter Margit, som visat mig lite grunder, och jag handlade en bok på Tradera, och började läsa. Sen blir man ju nyfiken på alla arbeten man kan göra. Så jag åkte till Osby, Gullarps Hantverksgård och inhandlade en bok med mönster av snöflingor. Den är på engelska så det var till att googla på några ord, som jag inte visste vad det var.
Gick med i en facebookgrupp om frivoliteter, där får jag mycket hjälp, behöver bara ställa en fråga, och några minuter senare har jag förklaringen.
Så detta vill jag fortsätta med, men ska inte glömma knypplingen, dynan ska fram igen endera dagen.

Inga kommentarer: