tisdag 12 februari 2008

Barnkalas

I söndags bar det iväg till Lomma det var två av barnbarnen som firade födelsekalas. Det blev både middag och kaffe. Till middag serverades färsk ugnskokt lax med potatis sås och broccoli .
Det var verkligen gott jag älskar fisk och svärson1 är en baddare på att laga mat. Alltid lika roligt när hela familjen kan samlas.

I går såg jag en dokumentär på TV om en dansk kille som sprang 100km på drygt 10 timmar,
snacka om fanatiker efter 50 km bytte han skor och såg verkligen sliten ut hade ont i axlar, höfter och knäna blåsor på fötterna två av tånaglarna lossnade men han sprang bara vidare. Nu tränar han för att springa ett lopp i Grekland 2008 men då blir det att hålla ut i 246 km - gör om det den som kan. Jag själv skulle aldrig ens komma på tanken att utsätta mig för sådana strapatser.
Hade för den delen inte klarat av det ens i yngre dagar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen vad kul att du startat blogg:) Är det ok att länka? Ha en bra alla hjärtans dag! Hampe kommer snart hem och då ska vi äta grekiskt...mums!*hungrig*. Vad ska ni göra idag? Kram!

Unknown sa...

Malin: Det går bra att länka. Jag ska äta havregrynsgröt vi är inte så mycket för att fira. Kram