fredag 16 januari 2009

Fredag-igen

Fattar inte var veckorna tar vägen - det är fredag igen, gick tiden lika fort när man var yngre? Eller är man bara saktfärdigare idag, kan det vara så enkelt, tycker inte jag hinner något alls om dagarna. Skulle dammsugit idag men nu är det för mörkt, så det får bli imorgon istället-om jag hinner.

I lördags hade vi främmande från Älmhult, som sagt. Vi hade inte setts på över 25 år, så ni kan förstå att vi hade mycket att prata om. Oj, vad mycket det har hänt oss alla på dessa år.
Till middag hade vi jordärtskockssoppa till förrätt, lax till huvudrätt, efter det blev det vit chokladmousse och en kopp kaffe till den. Hoppas nu att det inte dröjer 25 år till nästa gång vi ses, för vi har mycket mer att prata om.

Bilden är tagen från dagens skogsrunda, vilket underbart väder det har varit idag. Solen värmde riktigt gott, men när man kom in i skuggan var det kallt om näsan. Det har varit minusgrader hela dagen -3 grader som varmast. Men till söndag har dom lovat snö och det vill jag inte ha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var -17 grader när jag gick ut med vovven i morse.... sen sol och -12 på dagen....ganska skönt, tyckte jag.....

Anonym sa...

Jag håller med dig, vart tar tiden vägen?
Helt säkert är att jag har i alla fall blivit mer saktfärdig, mer tolerant mot damm och lite småskräp. Jag kan tänka, det tar jag en annan dag. Det gjorde jag verkligen inte för 15-20 år sedan.

Så roligt att er träff blev lyckad! Klart ni hade mycket att ta igen efter 25 år.

Här är mulet idag, med -3 ganska behaglig temperatur efter de -10 vi hade häromdagen.

Ha en bra helg!