onsdag 3 juni 2009

Bakning

Idag har det varit inneväder, ömsom sol och ömsom regn och däremellan hagel (som barnen sa när de var små" det regnar pärlsocker"). Lite rätt hade dom ju, för formen är densamma. Det har inte varit lönt att gå ut mellan skurarna, för mellanstunderna har inte varit långa.

Det har blivit bakning idag och det behövdes, må jag säga. Frysen var tom på kakor. Vanliga vetebullar till vanligt folk, chokladrulltårta och sandkaka till dom som är gluten och mjölkallergiker. Så nu kan alla känna sig välkomna på en fika någon dag, även allergikerna.

När sandkakan är färdig tror jag, jag ska gå ut en runda i skogen. Det kan behövas när man varit inne hela dagen, just nu så är det uppehåll.

5 kommentarer:

Patrycja sa...

ÅÅÅHH vad trevligt! Jag kommer med en gång! :)

Synnøve. sa...

Mumma så gott.
Sätt på kaffet. Jag kommer.
Klems Synne.

Birgitta sa...

Hej!
Roligt att du vill vara med och tävla hos mej. För att ripsmattor ska ligga still på golvet behöver man ha mattunderlägg under dem och då går det bra.
Jaså, du gör kalvdans innan du gör ostkaka. Så gör inte jag. Men gott är det med ostkaka.
Ha en skön kväll i det kyliga vädret.
Kram Birgitta

hönemor sa...

Hej du, vad roligt att du hittade till min blogg, alltid trevligt med nya bloggar. Hönsen är leghorn och den bruna är loman, har haft bruna höns jämt men dom var slut så jag fick ta dom vita. Dom har reda börjat att värpa fast dom är 19 veckor, fick 16 ägg idag, på 20 hönor, inte illa. Nu ska jag gå och lägga mig, kl är 22.15 och det regnar. Kram Katarina.

Ingrid sa...

En sån där bakdag behöver jag också ta. Det är så tryggt när man vet att det finns lite i frysen om det skulle dyka upp några gäster.

Få se om det blir någon regndag här också, jag trodde att det skulle bli regn idag, men det har varit strålande solsken, men blåsigt och kyligt i luften.

Kram Ingrid