söndag 11 januari 2015

Söndag

 I dag har vi haft en helt underbar dag, strålande sol och 21 grader i skuggan, men Kanarieöarna hade 1 grad mer för de som var där. Folk var aktiva på stranden med både olika spel och bad.
 Vi tog det lugnt, och valde att gå och äta en trerätters middag på ett ställe med namnet 222 vid stranden Los Locos, där nästan alla borden var upptagna i det vackra vädret.
Efter det gick vi hem och tog en siesta, men maken valde att ta en längre paus än mig, så jag gav mig ut på egen hand. Gick till stranden Cura där var det mycket folk i rörelse. Härligt när man kan gå utan jacka i solen, när jag kom tillbaka vid 17 tiden så var det fortfarande 18 plusgrader. Senare på kvällen gav vi oss i väg till en pub i grannskapet, som närmast fick oss att känna oss som vi var i England i stället för Spanien. Nu blev det ingen öl, men väl ett par glas rött.

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Japp, jag vill se mera :D
Fortsätt njut av värmen nu.
Själv har jag skottat snö idag.
Kram Synnöve.