måndag 23 mars 2009

Fika

Idag har årets första fika intagits ute. Jag satte mig på trappan som ligger på södersidan, solen värmde så gott. Längtar till det blir lite varmare, då blir det till att fika varje dag utomhus.

Har klippt bort de torra resterna av Plymspirean och klippt ner Lavendelhäcken. Jag har bara lämnat ett par centimeter ovan jorden. Det sägs att Lavendel blir så tät och fin om man gör så, den blommar lite senare än vanligt om man klipper den så hårt. Men jag har tid att vänta. Nu är gräsmattan full av Snödroppar, de är så fina och många att man kan njuta av dom både ute och inne på köksbordet.

På förmiddagen var jag och gjorde lite matinköp, mjölken var slut här hemma fastän det bara maken och katten som dricker mjölk. På mjölkpaketen stod det, Tack för att du väljer den skånska mjölken! "Skånemejerier".
Nu är det så att i den affären jag brukar handla så har dom bara skånsk mjölk. Jag hade inget annat val, men hade jag kunnat välja så hade jag ändå köpt den skånska. Man ska ju tänka på miljön så varför ska jag handla mjölk som kommit långväga ifrån, när det finns närproducerat.

Ikväll ska jag köra till svägerskan och låna en väska, för på torsdag bär det av till Tyskland. Inhandling av öl och vin bland annat och då fodras det stora och många väskor.
Ha en fortsatt bra måndag.

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Så fina snøklocker du måste ha hemma på gräsmattan.
Här har vi bara snö...
Det blåste upp precis och så började det att snöa igen.
Så du ska på tysklandstur ja...
Låter som en härlig tripp. Fast det blir kanske bara handla.
Nu funkade det att komma in. Men inte igår...
Märkligt.
Ha det nu så bra. Hörs vi inte innan torsdag så, God Tur :D
Kramen Synne.

Anonym sa...

Fikapremiär ute har vi inte haft ännu och det känns riktigt konstigt. Förra året satt vi ute nästan varje dag från mitten av mars, men vädergudarna vill annnorlunda i år.

Hoppas du får en trevlig tripp till Tyskland! Kram Ingrid

Paula sa...

Attans att det är så långt för oss att åka ner till kontinenten...o nästan lika långt att först åka till Stockholm för att ta Finlandsfärjan, fast där är det ju inte lika billigt. Det är helt enkelt synd om oss som bor här uppe i inlandet!
Kan du inte ta ett foto på dina fina snödroppar? Här har vi snö i rabatten ännu, alltså snö utan droppar, fast det smälter ju och då droppar det lite, men alltså inga blommor! Väldigt vad jag var omständig nu då..
Då säger jag bara: God tur, och ha en fin vårvecka!
Kramen