söndag 30 augusti 2009

Nähä

Nu tror jag det får vara nog. Vi har plockat mer än 25 liter björnbär och inte vet jag någon som vill ha några iheller. Det är så otroligt med bär i hagarna, och det finns mycket kart och många röda kvar. Varför blir man som en ekorre när det gäller bär och svamp, jag är sådan i alla fall.

Bären ligger nu i frysen, får koka sylt när det blir lite svalare. Det blir säkert några pajer också. Men björnbären är bra att frysa för de är lika fina när man tinar upp dem, inte mosiga som jordgubbarna blir.

Nja, nu tror inte jag kan hålla mig ifrån bärbuskarna när det gått ett par dagar, så det blir säkert fler i frysen.

3 kommentarer:

Lenas Värkstad sa...

Hu, vad avundsjuk jag blir. Min pappa hade björnbär i trädgården, mycket ovanligt här uppe. Och där fick jag inte nalla heller, de bären skulle disponentens kokerska ha.

Jag fick ca 2 liter gula kantareller av kompisen tidigare, lycka.

Nu för tiden kommer jag inte alls ut i skogen, knappt på asfalten heller.

kram på dig.

Patrycja sa...

Tihi! Jag vet minst en som vill ha=) Förresten kan jag tala om att det är maaaaassor med kakor kvar. Eftermiddagskaffe? Kram

malou sa...

Här finns inga björnbär alls, jag blir jätteavundsjuk! Björnbär som är så gott! Till gengäld plockade mannen 12 kilo kantareller häromdagen, och det finns mycket kvar i skogen.