lördag 28 december 2013

Julen över

Nu är den glada julen slut och snart ska granen ut. Men några dagar till får den stå inne, fastän den barrar det hjälper inte att hugga den precis innan den ska sättas in och vatten har den fått hela tiden.

Jag fick en Kärcher fönsterputs av yngsta dottern i julklapp, och jag kan säga att något bättre har jag inte haft. Det går som en dans att putsa fönstren och blanka blir de, det riktigt glänser om dom.
Härligt och jag som aldrig gillat att putsa fönster, nu går det som en dans med alla mina 280 rutor. Nu har jag ju inte putsat alla rutorna, men jag har provat den. När vi kommer hem i februari så ska det minsann putsas rutor. Tack för den än en gång Åsa.

På annandagen var vi i Skillinge på lutfiskkalas, och jag fick överbliven fisk med mig hem så nu har vi ätit lutfisksufflé och gott var det också.
Idag har det bara varit en innedag, regnat precis hela dagen, molnen har inte släppt igenom en endaste liten stråle. Jag är tacksam så länge det inte snöar, det blir så mycket jobb med snöskottning och glatt på vägarna blir det. Men nu blir ju dagarna bara längre och längre, det ser vi fram emot.

Inga kommentarer: