lördag 7 juni 2008

Varmt

Vem vill sitta i solen hos mig? Jag satte ut termometern på södersidan och efter 10 minuter visar den +60 grader, inte kan man vistas där inte. Har dragit ner rullgardinerna på den sidan av huset. Undrar hur varmt det hade varit om vi haft uterum, vågar inte tänka på det.

Tur jag har lite innejobb idag, vi ska ha gäster ikväll tänkte grilla kycklingfileér och ha klyftpotatis, tomatsallad och pressgurka till och efter pannacotta med mixade jordgubbar. Hoppas gästerna gillar det.

Nu ska jag ta en fikapaus under äppelträdet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter väl helt underbart gott. Det blev säkert en trevlig kväll. Nog är det skönt när det är så varmt att det är gott att sitta i skuggan under ett äppelträd, då är det verkligen sommar.
Jag tror att skogsliljan är fridlyst, den stora skogsliljan är det i alla fall.
Kram Ingrid

Anonym sa...

Mums...det låter som ni hade en fin kväll igår.....
I dag har jag tillbringat den mesta tiden under markisen....man smälter bort i solen......men det är skönt ändå tycker jag...
Kram på dig i värmen
Margaretha

cS sa...

Tur att det finns sådana inomhussysslor, de kulinariska menar jag..hadet bra Claus

Anonym sa...

Skönt att sitta under äppelträd eller i en lummig berså, då värmen är som intensivast. Idag lyser sola oxså, men det ska gå nedåt gradskalan efterhand som veckan går. Kan bli lite skönt det oxså.. vi behöver det för att må gott.. regn skulle vara fint, men i skydd av nattens mörker.
Ha de fint i eller vid badbaljan.. är det du och sonen kanske på bild?
Ha de fint o vink från en annan Skounegrebba