måndag 16 februari 2009

Madeira


Nu är resan bokad, det blir till Madeira. Vi åker den 13 april och ska bo på hotell Monumental Lido i Funchal. Vi ska åka med svägerska och svåger från Lödde, har också tänkt hyra bil några dagar och köra runt. Tror inte det är så varmt där i april, att bada i havet kan man nog glömma, men poolen ska vara värmd till 22 grader. Vi får nog läsa lite på nätet om sevärdheter , för jag vet inte så mycket om Madeira. Ska bli skönt att åka iväg. Är det någon som varit där?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Inte jag, men mina föräldrar och svärföräldrar...
Flera gånger har de varit där och pratar sig varma om levador, blomsterträdgårdar, taxiresor upp till bergen för att köpa fina handarbeten, med mera.
SÅ underbart roligt det verkar. Grattis! Det blir fint.

Synnøve. sa...

Men så kul....
Vi bokade resa till Madeira igår. Vi reser den 13 oktober.
Nu får du ta många fina foton och visa. Berätta om prisnivå och allt sånt....
Så härligt.
Synd vi inte åkte samtidigt.
Kramen Synne.

Lena sa...

Har inte varit där, men min mamma & pappa var där för några år sen. Mamma var alldeles lyrisk av alla växter och vill dit snart igen. Ska se om jag kan få tag i lite bilder... KRAMEN!

Anonym sa...

Vi var på Madeira för ganska många år sedan och bodde i Funchal, på ett mindre hotell inne i stan. Vi var där i slutet av januari och tyckte att det var helt fantastiskt.
Vi solade på takterassen, men avstod från badet. I april är det säkert jättehärligt.

Jag är övertygad om att ni kommer att få en helt underbar resa.

/Ingrid

christel sa...

Nej, har aldrig varit där så jag ser framemot din rapport.

Anonym sa...

Jag har inte varit där,men det säjs att det är en jättevacker ö. Gillar man sen blommor är det ju ett riktigt paradis.

Önskar er en trevlig resa!

Anonym sa...

Ja har inte vart där men känner många som vart där och säger ju att det är underbart vackert där med alla fina blommor m.m.

Kramen

Paula sa...

Nästan så jag blir avis nu! Irland har du besökt o nu åker du till Madeira, ett annat favvoresmål! Tror det är väldigt vackert där, ta mycket foton!
Kramen