fredag 9 maj 2008

Tydinge

I går kväll var vi vid Tydingesjön, utanför Broby. På torsdagskvällarna från 1 maj till sista september samlas det motorcyklister där. I går kom det drygt 600 stycken, både gamla veteraner och nyare som inte uppnått den aktningsvärda åldern av 20 år.

Visst blir man lite sugen att hoppa upp på bönpallen när man ser alla dessa maskiner, men nej, jag har åkt mototcykel vad jag ska i mitt liv. Vi känner ju mycket folk att prata med där, eftersom vi rört oss mycket i mc-kretsarna genom åren.
Helt underbart väder var det, soligt och varmt hela kvällen. Härligt att bara sitta och blicka ut över sjön. Lite längre bort på sandstranden fanns badarna och de gick inte upp ur vattnet förrän vid solnedgången.
Under kvällen avnjöts Svens fantastiska sillamacka som består av grovt bröd med nystekt sill, rå lök och gravlaxsås. Den mackan går inte av för hackor och är ett måste.
Får se om vi åker dit nästa torsdag också, det är ju mycket beroende på vädret om det kommer många mc eller inte, men trevligt är det.

7 kommentarer:

Lena sa...

Vi lär säkert hamna där en eller ett par ggr i sommar på våra mc-rundor. KRAMEN!

Anonym sa...

Mc och annat rörande de där fordonen hade vi en utställning här på Yllan i K-Town för någon vecka sedan.. hur många coola baikar som helst och allt från flakmoppar till Puck o Dakota..
Jag hade sällskap med en knutte för massor av år sedan.. kan lova dig att jag höll honom hårt om midjan i svängarna, men oj vad det var roligt.
Så träffade dottern en md big baik.. då var jag mindre road.. nervös som in i hundan. då hon satt på bönpallen.
Tydingesjön.. där har jag varit några gånger i min ungdom och dansat.. fint där.
Ha de fint i Pingst och tralla gott ute där..
Kramkram

Anonym sa...

Tack för ditt besök på min blogg!

Jag hoppas att du och din familj får en riktigt trevlig helg.....


kram

Anonym sa...

Oj då....mannen kör MC för tredje året i rad nu.....enda fördelen är att jag kan ha bilen hur mycket ´jag vill.....
Fast jag skulle inte våga att köra själv....
Kram
Margaretha

Anonym sa...

Det låter ju fantastiskt - 600 motorcyklar, vilken syn!
Min bror körde motorcykel, men jag vågade inte ens prova att åka bak...fegis är jag.

Den där sillamackan låter smaskig, något man kunde prova att göra själv.
Ha det gott!

Synnøve. sa...

Säger bara Kennet and the knutters.
Hade ett fik i Norsholm dit många, välidgt många knuttar kom. Men nu finns det inte längre. Tyvärr. Men jag blir gärna med på en åktur...
Kram vännen.
Synne :D

Anonym sa...

Sa harligt det later, med MC-traff, vackert vader och en god sillmacka!

Jag tankte bara titta in och lamna en liten halsning fran Sicilien. Vadret har svikit oss idag, men det gar ingen nod pa oss, for vi ar hemma hos Eva och blir val omhandertagna.

Jag onskar dig en fin fortsattning pa pingstdagen!

Kram Ingrid