söndag 28 december 2008

Fototriss-Tre bilder

Under veckans fototriss ska man välja tre bilder från ett tema, men jag gör som så att jag väjer en bild från tre teman. Den första bilden är ur temat trekantigt, det är en husgavel på ett hus som är under rivning. Här ska det snart stå ett nytt hus, ska bli spännande att se.
Denna bild är ur temat kroppsdelar, det blev många kroppsdelar från barnbarnet Gottfrid som snart fyller 12 år.

Den sista bilden är från temat genom, och genom detta köksfönster har maken tittat ut genom många gånger, kan jag tänka mig. Han är uppväxt i det här huset, bodde där tills han var 12 år. Utan elektriskt ljus och inget indraget vatten, 1 meter tjocka stenväggar. Vid fönstret hade dom köksbordet placerat, har han berättat. Man kan knappt tro att det bott folk här så sent som 50-talet.
I dag är det segt vill jag lova, ont i halsen snorig till tusen. Skönt att man kan sitta inne i värmen. Ska nu steka kycklingen som vi ska ha till middag, sen blir det nog soffan för resten av dagen.
Fler bidrag till fototriss hittar du här.

18 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej på dig. Segt här med ska jag säga.
Hoppas ialla fall att allt är bra med dig och gubben.
Blev så fascinerad av det du berättade om sista bilden.
Svårt att tro någon bott där.
En otroligt vacker bild är det ialla fall.
Ha det nu så gott.
Kikar snart in igen.
Kramen Synne.

Anonym sa...

Ja det är ju ingen vits med att göra som man blir tillsagd ;-)
Oj jag trodde det bara var här på Island som de bodde i jordkulor utan el och vatten i modern tid :-) Är svag för husruiner så min favorit blir helt klart trean :-)
Ha det bra!

Anonym sa...

Underbara bilder alla tre!
Jag önskar dig ett Gott Nytt År!
Kramis

Anonym sa...

Den sista bilden var vacker.
Ja det var inget fel på någon men måste jag välja en så blir det nr.3
Ha det gott.

Anonym sa...

Fina bilder är det alla tre och alla tre temana valde du! Läckert!!

Hoppas att förkylningen snart ger med sig så att du får starta det nya året pigg och kry.

Gott Nytt År!

Kram Ingrid

Anonym sa...

Din fototriss är jättefin!
Sista bilden, på din makes barndomshem är ju så vacker.

Krya på dig, hoppas du inte får influensan, som far runt här i bygden!
Kramar

Anonym sa...

Kul bilder

Anonym sa...

Smart att ta lite av varje.. =).. ha det gott.. gillade husbilden bäst.. ha det gott/monica

Ursula sa...

väljer sista bilden. vacker! Gottfridbilden var fyndig och vilket vackert namn!

Anonym sa...

Gillar ruinen mkt....

Smart att ta en av var... jag snuddade vid tanken jag med... men jag vet inte o jag har ännu inte bestämt mig...

trivago sa...

Det får bli den sista bilden som blir favorit för att det fanns en spännande historia bakom!

Synnøve. sa...

Hej igen.
Smet in igen.
Faktiskt bara för att önska dig ett
gott nytt år.
Kramen vännen.
Synne.

Anonym sa...

Såna härliga bilder....särskilt det gamla köksfönstret...gud så vackert...Jag älskar gamla hus...och detta kan väl kvala in där....
Kram
Margaretha

Anonym sa...

Gott slut och GOTT NYTT ÅR 2009

Kramen

Anonym sa...

Tack o det samma önskar jag dig.

Ett gott nytt fotoår kan man väl säga?
Har inte fått nån tumme ur o fixat nån fototriss än.... humtidum....

Anonym sa...

Önskar dig oxså ett riktigt Gott Nytt år.. och tack för du tittar in i mina enkla boningar.. kram på dig:-)

Anonym sa...

Önskar dig oxså ett riktigt Gott Nytt år.. och tack för du tittar in i mina enkla boningar.. kram på dig:-)

Lena sa...

GOTT NYTT ÅR, min vän! Det blev ingen tur till dig under hösten. Får göra ett nytt försök till våren. KRAMEN!