fredag 14 februari 2014

Snörapport

 Det här är vad snö vi har kvar i trädgården i dag, och imorgon har vi säkert inte ens det. För det är 8 plusgrader och solen skiner. Varit en runda i skogen idag också, plockade lite blåbärsris som jag satt i en liten vas.
 Jag hittade bara två snödroppar i trädgården så jag tyckte inte det var något att plocka in, men nästa fredag kan jag nog plocka en bukett och sätta in. Av Vintergäcken syns inte ett spår ännu, men jag har dom på en kanske lite olämplig plats, för det är skugga där hela dagen. Men sen å andra sidan så ska det ju inte vara så välskött o klippt där dom står, och där jag planterat dom klipper vi aldrig. Så jag får njuta av dom lite senare än andra.
Häromdagen när jag var i Örkelljunga och träffade knyppeldamerna så hade alla något med sig att visa som dom knypplat sen sist vi sågs. Alltid lika roligt att se vad vi åstadkommit. Utbyta lite idéer och få inspiration, man blir så sugen på att göra än det ena och andra. Man kan ju knyppla så otroligt många olika saker. Dukar, halsdukar, hattar, västar. Olika figurer att hänga i granen tex. Längtar redan till nästa gång vi ska ses, det blir inte förrän i maj, så vi hinner knyppla lite innan.
Idag har det varit Alla Hjärtans Dag, det är väl inget vi firar, men vi festade till det i dag med ett vaniljhjärta till eftermiddagsfikat.
Ha en bra fortsättning på dagen alla.

Inga kommentarer: