fredag 28 februari 2014

Tidig majbrasa

 Idag har vi eldat lite ris, bland annat våran julgran och klipp från äppelträdet som blev justerat igår. Det är bra att man bor så man kan elda, det går i inte i ett villakvarter. Då hade ju alla grannar klagat, men här finns ju ingen som klagar på vår eldning. Kan inte ha så stor brasa för det står några nyplanterade bokar i bakgrunden och dom vill vi inte ska ta skada. Bättre att elda många gånger.
Här åker de sista resterna av hönsgården också. Det är ju några år sedan jag gav bort hönsen, men jag saknar dom fortfarande, det är så sociala djur, de kom när jag kallade på dom och de pratade med mig, och när vi satt ute o fikade så hoppade dom upp i knät på mig, ville bli omklappade.
Ja nu är både hönsen och hönsgården borta och riset också. Tänk så mycket ris vi eldat upp här på dom nästan 50 år som jag varit här, åtskilliga kubik.
Men fy vad det var rått och kallt ute idag, skönt att komma in och värma sig vid spisen

Inga kommentarer: