tisdag 12 maj 2009

Jarre

I går på eftermiddagen åkte vi till äldsta dottern med familj i Lomma. Vi blev bjudna på underbara piroger med grönsallad. Medan barnen stannade hemma, åkte vi in till Malmö Arena och bevistade konserten med Jean Michel Jarre. Vilken ljud och ljusshow, inte minst när han spelade på ett antal strålar av laserljus. Jarre spelar elektronisk musik, nästan rymdmusik. På slutet av 70-talet lyssnade vi en del på honom, det känns som man svävar i rymden. En härlig kväll som var värd varenda krona, men fy, vilken tinnitus jag har haft idag.


3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Vilket grillparty! Det där skulle man prova. Såg väldans gott ut iallafall.
Först maten så den musiken.
Har den LPn i hyllan här.
Han kan det där med effekter alltså.
Nu måste jag leta fram skivan och spela den....
Undrar om han kommer ha konsert här uppåt med?
Kramen Synne.

Paula sa...

Jarre var min idol på sjuttitalet! Jag hade nog betalt en slant för att se showen, men om du fick tinnitus så skulle jag knappast ha kunnat stå kvar! Såg man honom själv på duken någonstans, han måste börja vara till åren kommen.
Du, du får behålla vildsvinen själv, jag är faktiskt lite rädd för dom nassarna, dom kan bli riktigt ilskna!
Ha nu en riktigt skön helg, här skiner solen men det blåser isande vindar

Synnøve. sa...

Godmorgon på dig.
Tackar och bockar.
Visst är Alexander en härlig artist.
Synd om Malena tycker jag iallafall.

Här blir det nog en lugn dag.
Får se om det blir stan och 17 mai tåg, eller om vi drar till skogs...
Kramen Synne.