tisdag 5 maj 2009

Stadsbesök

Dagen började med att grannen (han som semestrat i Polen en vecka) kom in och hämtade sin post och äggen som hans höns värpt under veckan. Vi tog en fika med honom, efter det åkte maken och jag in till K-town, för att göra en del inköp. Fast vi började med att luncha på Spisen, idag var det blomkålsoppa till förrätt, ljuvligt god. Potatismos och stekt sill var huvudrätten och det var underbart gott, älskar fisk. Till slut en kopp kaffe med glass allt detta för 70 :- det tycker jag inte är dyrt.

I Teliabutiken köpte jag en USB-kabel till min telefon, så jag ska kunna föra över bilder från telefonen till datorn. Men jag vågar inte ens packa upp kartongen, utan får vänta tills jag träffar någon av mina barn. För hjälp behöver jag, det inser jag, har för dålig kunskap om sådana saker. Tröstar mig med att dom inte kan knyppla.

Sen blev det ett besök i symaskinsaffären, behövde lite fler knappnålar. Efter det skulle det handlas sättpotatis, men dom var slut.

I MCV:s klubblokal blev det eftermiddagsfika, alltid gott med kaffe när man gått på stan. Tack för det Ros-Marie. Sättpotatis fick vi handla hos Törnqvists i Vanneberga, och det var sista påsen de hade. Så imorgon blir det till att sätta potatis.

Nu är vi hemkomna och jag har hunnit vara ute på en promenad, det är från den fotot är taget.

2 kommentarer:

Paula sa...

Nämen kan du knyppla? Det var inte illa, jag undrar om det finns nåt som jag kan bättre än dotra...
NHu ska jag se mig mätt på Madeirabilder, noll kalorier men en massa njutning!

Paula sa...

Glömde säga att 70 spänn för allt detdär var billigt! Stekt sill är väl inte en favorit förstås,så jag hade kanske valt en annan dag. Glömmer aldrig när vi drev grillkiosk och jag till dagens skulle steka sill. Det går inte så bra när man själv tycker det inte är gott, men alla kunder var förtjusta, så jag fick stå ut med lukten., hihi