tisdag 28 januari 2014

Födelsedag

 Idag är det en i vårat sällskap som har födelsedag, så vi bestämde att vi skulle ta oss till Torrevieja och Matboden och fika. Det är en svensk tjej som driver den och har svenska varor att sälja där, som Soldatens ärtsoppa bl.a. Kändes lite konstigt att kunna beställa vad vi skulle ha, utan att höra spanska. Tycker spanjorerna är dåliga på engelska, inte många så behärskar det språket här. Ungdomarna kan ju lite, ibland är det lite besvärligt, som ex. i affärerna. Men vi har ett lexikon med oss, så vi klarar oss, och ett och annat ord kommer man ju ihåg tills nästa gång, och många varor känner man ju igen.
 Såg de hade bläckfisk i affären, men vet inte om jag blev så sugen på det. Kanske tur det, för jag vet inte hur jag skulle tillagat den om vi köpt av den. Tycker de ser lite läskiga ut, bläckfisk har jag ju ätit på restaurang några gånger, men det är väl inte det godaste jag ätit, lite segt tycker jag.
Och det här vet jag inte vad det är för fisk, ser ut som pirayor och det kanske det är. Men vi köpte inte några såna heller. För ikväll ska vi gå till den lokala restaurangen och äta, vad det blir till mat återstår att se.
Jag ger födelsedagsfiraren en stor kram.

Inga kommentarer: