fredag 3 januari 2014

Euro

Idag när jag var i Hässlehåla, så gick jag förbi Sparbanken och fick för mig att jag skulle gå in och växla till mig lite euro. När det blev min tur så sade jag mitt ärende, damen i kassan bad om legitimation, jag gav henne mitt körkort och hon knappade in mitt personnummer. Då säger hon att jag inte får växla där, för jag är inte kund i den sparbanken. Undrar om det är fler sparbanker som har såna regler, de har inte det i Vinslöv.
Jag kan inte förstå varför jag inte får växla i vilken sparbank som helst, när jag lämnar legitimation och är kund i en annan sparbank.
Jaja, man kan ju inte förstå allt. Men nog är det märkligt.

1 kommentar:

Markus "LAKE" Berglund sa...

Hej!

Som anställd i en annan sparbank (Roslagens Sparbank i Norrtälje) kan jag bara erkänna att vi nyligen infört liknande regler.

Nästan alla stora banker har ju avskaffat den manuella kontanthanteringen. Det är i princip bara Handelsbanken, majoriteten av Sparbankerna (drygt 50 stycken) samt några nisch-banker som behåller kontanterna över disk.

Så för att undvika att alla andra skickar sina kontantärenden till oss, har vi sagt att vi bara erbjuder manuell kontanthantering för våra egna kunder.

Jag kan bara gissa att din sparbank har haft liknande tankar bakom sitt beslut...