onsdag 19 mars 2008

Elektrisk

Veckans Tisdagstema är elektrisk, det får mig genast att tänka på när stormen Gudrun besökte oss. Då var vi utan ström i 15 dagar, de 3-4 första dagarna var det mysigt att sitta om kvällarna i fotogenlampans sken, men sen var det inte så mysigt längre.

Det gick ingen nöd på oss, vi har ju både kamin för värme och vedspis i köket att laga mat på, men det för med sig en massa extra arbete med att hissa upp vatten från brunnen. Som tur var hade jag tvättat dagen innan.

Grannarna kom ner om kvällarna med sitt fiaspel, så nog kunde vi fördriva tiden och fiaspel är ju roligt.

Vara utan ström så länge får jag hoppas att jag slipper uppleva en gång till. Ett stort tack till grannarna för att de kom och underhöll oss.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja man är mer beroende av ström än man kan tro innan den försvinner....
Kram
Margaretha

Elisabeth sa...

Jag känner igen det... strömlöst ett tag kan vara mysigt, men i flera dagar? Nja, då tryter tålamodet rätt snart..!!

Varm kram.. från soffläget!

Ps. En tupp som heter Bertil... fick mig att le stort!

Anonym sa...

Tänkte bara önska dig en skön påsk med mycket god och fettbildnade mat/annat. Med tanke på ditt domännamn är det ju din tid nu...
Ha de gött