tisdag 18 mars 2008

Kamera

Nu har vi blivit med en ny kamera, vi har sedan innan en Nikon coolpix som jag tycker är bra, men maken och jag hade inte riktigt samma åsikt i denna fråga.

Den nya kameran blev även denna en Nikon, men har beteckningen D-80. Det är mycket nytt att lära sig, det tar säkert lång tid om jag någonsin gör det. Huvudsaken är väl att man lär sig så mycket så att man kan andvända den.

Jag förstår inte riktigt varför det ska vara så många i mitt tycke onödiga funktioner. Visar här mitt första försök. Äsch, jag tror jag håller mig till den gamla kameran.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också köpt mig en ny kamera. Hade förut en Nikon coolpix3500 och den har jag haft i många år. Nu har jag köpt en Panasonic DMC-FX100. Så jag har det som du, det är mycket att lära sig. Jag inbillar mig att jag ska kunna ta bättre kort med den här nya. Få se....
Ha det gott!
/Ingrid

Anonym sa...

Kul med ny kamera. Det är en riktigt fin kamera! Vi har också en Nikon, en D40X. Vi är jättenöjda med den. Men, det är som du skriver - mycket att lära.

Elias blogg finns på min lista med länkar. "elles fotbollsblogg". Där finns inte så mycket än, men fotbollssäsongen har inte heller börjat för knattelirarna. Det kommer!